Klasa V w Kazimierzu Dolnym

By | 28 maja 2018

24 maja 2018r. odwiedziliśmy Kazimierz Dolny. Nie mogliśmy się już doczekać tej wycieczki, ponieważ nikt z klasy jeszcze nie był dotąd w tym mieście. Wyjechaliśmy o szóstej rano, a o dziesiątej rozpoczęliśmy zwiedzanie z Panią Karoliną, która w ciągu trzech godzin w  bardzo ciekawy sposób przedstawiła nam historię miasta oraz walory odwiedzanych miejsc i obiektów –  m.in. Góry Trzech Krzyży, synagogi, zamku, kościoła farnego pw. św. Jana Chrzciciela i św. Bartłomieja, baszty, renesansowego rynku ze słynną studnią.

Dowiedzieliśmy się, że nazwa miasta pochodzi od Kazimierza Sprawiedliwego, który założył tu osadę już w XII wieku.

Kolejnym punktem w planie naszej wycieczki był godzinny rejs po Wiśle, który dostarczył nam wielu wrażeń i przepięknych widoków. Następnie zjedliśmy pyszny obiad i wróciliśmy na rynek, by zaopatrzyć się w pamiątki, wśród których nie mogło zabraknąć słynnych kazimierskich kogutów z ciasta drożdżowego.

Do domu wróciliśmy o dwudziestej trzydzieści.

Teraz już każdy z nas rozumie, dlaczego Kazimierz Dolny jest nazywany perłą i jednym z najcenniejszych i najbardziej urokliwych miejsc w Polsce, do którego na plenery malarskie przybywają chętnie artyści już od ponad stu lat.