wymagania edukacyjne do uzyskania przez uczniów poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych w klasach V- VI
Ocena osiągnięć ucznia polega na rozpoznaniu stopnia opanowania przez niego wiadomości
i umiejętności rozwiązywania zadań plastycznych w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej.
Ocena wystawiana jest z uwzględnieniem Wewnątrzszkolnego Przedmiotowego Systemu Oceniania.
Ocenie podlegają:
- prace plastyczne
- wiadomości teoretyczne /odpowiedź ustna, bądź pisemna/
- zaangażowanie na zajęciach
Przy ustalaniu oceny z plastyki, nauczyciel bierze pod uwagę wysiłek i zaangażowanie ucznia w wykonanie prac plastycznych, docenia jego pomysłowość i kreatywność, umiejętność wykorzystania zdobywanej wiedzy plastycznej w praktyce, zaangażowanie na zajęciach i systematyczność.
W przypadku prac plastycznych ocenie podlega:
- koncepcja pracy – stopień realizacji tematu
- kompozycja pracy : dobór środków plastycznych , harmonijne połączenie ich w całość , sposób zagospodarowania przestrzeni
- umiejętność posługiwania się wybraną techniką plastyczną
- inwencja twórcza: pomysłowość, kreatywność, oryginalność stosowanych rozwiązań
- staranność wykonania
- włożony wysiłek
Ocena celująca :
Uczeń:
- opanował wiadomości teoretyczne przerabiane na zajęciach w stopniu celującym
- bardzo sprawnie posługuje się zdobytą wiedzą w zadaniach plastycznych
- przy wykonywaniu prac plastycznych wyróżnia się szczególną kreatywnością, pomysłowością i pracowitością ; poszukuje indywidualnych rozwiązań plastycznych
- bierze aktywny udział w zajęciach
- wykazuje bardzo duże zainteresowanie przedmiotem, jest wnikliwy, ciekawy wiedzy i twórczy,
- bierze udział w konkursach plastycznych
Ocena bardzo dobra:
Uczeń :
- opanował wiadomości teoretyczne przerabiane na zajęciach w stopniu bardzo dobrym
- sprawnie posługuje się zdobytymi wiadomościami w zadaniach plastycznych
- prace plastyczne wykonuje starannie z dużą pomysłowością
- pracuje systematycznie
- bierze aktywny udział w zajęciach
Ocena dobra:
- uczeń opanował zakres wiedzy przerabiany na zajęciach w stopniu dobrym
- prace plastyczne wykonuje systematycznie, solidnie i starannie
- pracuje systematycznie
Ocena dostateczna:
- uczeń opanował podstawowe wiadomości przerabiane w danej klasie
- potrafi samodzielnie wykonać prace plastyczne o niewielkim stopniu trudności
- proponowane ćwiczenia wykonuje jednak bez większego zaangażowania , niestarannie
- nie wykazuje chęci doskonalenia swoich umiejętności
- nie wykazuje chęci poprawy niedociągnięć
- na lekcjach pracuje niesystematycznie
Ocena dopuszczająca:
- uczeń opanował zakres wiedzy i umiejętności w zakresie niezbędnego minimum
- rozwiązuje zadania plastyczne o niewielkim stopniu trudności
- wykonuje ćwiczenia plastyczne niestarannie bardzo niedbale,
- nie wykazuje chęci doskonalenia swoich umiejętności
- pracuje bardzo niesystematycznie
- Ocena niedostateczna:
- uczeń nie opanował niezbędnego minimum podstawowych wiadomości i umiejętności określonych programem nauczania muzyki w danej klasie, jednocześnie:
- nie wykazuje zainteresowania przedmiotem
- nie wykonuje prac plastycznych w zakresie niezbędnego minimum
- nie wykazuje chęci do poprawy swojej oceny
- Ocenę niedostateczną uczeń otrzymuje tylko w sytuacjach wyjątkowych, gdy mimo usilnych starań nauczyciela przejawia negatywny stosunek do przedmiotu oraz ma bardzo duże braki w zakresie podstawowych wymagań edukacyjnych dotyczących wiadomości i umiejętności.
Mimo pomocy nauczyciela odmawia wykonania najprostszych zadań wynikających z programu danej klasy.
Poprawa przewidywanej oceny z przedmiotu:
Na prośbę ucznia nauczyciel ustala termin poprawy oceny klasyfikacyjnej.
W zależności od zaległości ucznia z przedmiotu nauczyciel indywidualnie ustala zakres i formę poprawy oceny.
Dwa razy w semestrze uczeń ma prawo zgłosić nieprzygotowanie. Uczeń zgłasza nieprzygotowanie na początku lekcji. Zgłoszenie może dotyczyć –braku zeszytu, braku podręcznika, braku wymaganej pracy, braku zadania, braku materiałów plastycznych.
Nie można zgłosić nieprzygotowania dwa razy z tego samego zadania i na ostatnich zajęciach przed klasyfikacją.
wymagania edukacyjne (pdf)